دانستنی های علم و صنعت

دانستنی های علم و صنعت

دانستنی های علم و صنعت

دانستنی های علم و صنعت

دانستنی های علم و صنعت

پیوندها

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هزینه کاشت موی طبیعی چقدر است


هزینه کاشت مو بر حسب نوع روش و تعداد گرافت ها و وضعیت بانک مو و بر حسب تعداد جلسات بین ۲ تا ۷ میلیون می باشدوتوجه داشته باشید که هزینه های کاشت مو در روش نواری در صورتی که جداسازی گرافت ها با میکروسکپ انجام گیرد زمان و پرسنل دوبرابری می طلبد و لذا عزیزان دقت داشته باشند در روش کاشت موی نواری هزینه کاشت موی میکروسکپی با غیر میکروسکپی متفاوت بوده بنابر این متقاضیان فریب پیوند موی ارزان را نخورند زیرا اکثر این نوع پیوند موها غیر میکروسکپی و با چشم غیر مسلح انجام می شود.

همچنین در روش کاشت موی تک تک نیز ، سایز پانچ برداشت نقش مهمی در هزینه بیمار دارد و به گونه ای که اکثر پیوند موهایی که با هزینه ارزان در شیراز یا سایر شهر های جنوبی انجام می شود با استفاده از پانچ های بسیار درشت بوده که باعث نمای عروسکی در منطقه پانچ و باعث از بین رفتن بانک مو در منطقه برداشت می گردد.

هزینه کاشت موی طبیعی چقدر است

  • marzieh dehghan
  • ۰
  • ۰


از بین بردن موهای زاید با لیزر

 

از بین بردن موهای زاید با لیزر قدمتی نزدیک ۲۰ سال دارد .IPL  از نظر تکنیکی لیزر نیست و از فلاش لامپ‌های گزنون استفاده می‌کند که نور با طیف کامل از خود ساطع می‌کند .به روش از بین بردن موهای زاید با لیزر یا دستگاه IPL اصطلاحاً فتریکولیزر یا فتواپیلاسیون اطلاق می‌گردد و به صورت کلّی به نام از بین بردن موهای زاید با لیزر نامیده می‌شود.تأثیر لیزر در جهت از بین بردن موهای زائد اکنون به صورت کلی در درماتولوژی پذیرفته شده و از بین بردن موهای زائد با لیزر به صورت وسیع انجام می‌گردد.

مکانیسم اثر

پایه اساسی در استفاده از لیزر جهت از بین بردن موهای زاید فتوترمولیز انتخابی است. لیزرها می‌توانند باعث تخریب موضعی از طریق حرارت دادن در ماده هدف تیره(ملامین) در منطقه‌ای که رشد مو دارد، بشوند اما به بافت اطراف آسیب نرسانند نور توسّط ماده تیره جذب می‌شود و به همان گونه انرژی لیزر می‌تواند توسط ماده تیره در پوست جذب گردد.این ماده هدف تیره یا((کروموفور)) می‌تواند طبیعی باشد یا به صورت مصنوعی تولید گردد.

لیزرهای از بین برنده موهای زاید به صورت اختصاصی ملانین را مورد هدف قرار می‌دهند:ملانین کروموفور اولیه برای تمام سیستم‌ها رفع موهای زایدی است که اکنون در بازار موجود است. ملانین به صورت طبیعی در پوست موجود می‌باشد. دو نوع ملانین در پوست موجود است:

Eumelanin:   که به موها درنگ مشکی یا قهوهای می‌دهد

Pheomelanin:   که به موها رنگ بلوند یا قرمز می‌دهد

به خاطر جذب انتخابی فتونها در نور لیزر،فقط موهای مشکی یا قهوه‌ای قادر به رفع شدن می باشد.هم آقایان و هم خانم‌ها اقدام به استفاده از لیزربرای از بین بردن موهای زاید می‌نمایند.از بین بردن موهای زاید به صورت شایع روی لب،چانه،گوش خارجی، شانه ها،پشت،شکم،مناطق تناسلی رانها،صورت،گردن،سینه،دست‌ها وپاها،……….انجام می‌گردد.

لیزر توسط پیگمان‌های تیره جذب می‌شود و لذا برای موهای ضخیم تیره بهتر اثر می‌نماید.پوست روشن، موی تیره،ترکیب ایده ال می‌باشد ولی لیزرهای جدید قادرند که موهای تیره راحتی در حضور پوست تیره مورد هدف قرار دهند.

لیزر موهای زائد از سال ۱۹۹۷ توسط FDA  جهت از بین بردن دائمی موهای زائد تایید شده است. لیزر موهای زائد به صورت وسیعی به خاطر سرعت و کارآیی آن عمومی شده است.توصیه می‌شود برای شروع درمان،با یک منطقه کوچک آغاز شود و دیده شود که چگونه موها واکنش نشان می‌دهند قبل از آن که مناطق وسیعی مورد درمان واقع گردد.

  • marzieh dehghan
  • ۰
  • ۰

شایع‌ترین علل ریزش مو

شایع‌ترین علل ریزش مو

 

شایع‌ترین شکل ریزش مو در قالب الگویی قابل پیش بینی رخ می‌دهد. و ریزش مو با الگویی مشخص وقتی رخ می‌دهد که سیکل طبیعی مو تغییر یابد.بیشترین علّت ریزش مو در قالب الگویی مشخص ارثی بوده و از پدر و مادر منتقل می‌گردد. ریزش موی ارثی به آهستگی شروع شده و بتدریج بدتر می‌گردد. ریزش موی ارثی در مردان شایعتر است، اما در زنان هم شایع می‌باشد ولی کمتر بروز می‌نماید. مردها اغلب دچار ریزش مو در منطقه بالایی موها ویا بالا رفتن خط رویش مو می‌گردند، اما خانم‌ها غالباً کم پشت شدن کلی موها را در سر تجربه می‌نمایند و با گذشت زمان شیوع و درجه طاسی سر افزایش می‌یابد. دلایل زیادی توسط عوام در مورد علل ریزش مو مطرح می‌شود مانند: طبع گرم مردانه، گردش خون زیادتر از معمول در سر، گردش خون ناکافی در سر، پوشیدن کلاه، برس کردن زیاد، برس کردن کم، پوست سر کثیف، پوست چرب، شوره سر سفت، اکسیژن ناکافی برای فولیکول‌های مو، تغذیه ناکافی یا نامناسب و .

 تاثیرات ریزش مو

در حالی که این مطلب درست است که دلایل زیادی همانند بیماری‌های مختلف، داروهای مختلف، ویا حتی استرس و ……….  برای ریزش مو مطرح شده است، اما بیشتر کسانی که از ریزش مو رنج می‌برند این مسئله را به صورت ساده از والدین خود به ارث برده‌اند و بیشترین علّت ریزش مو ارثی می‌باشد. در سن ۲۵سالگی حدود ۲۰% مردان علائمی از ریزش مو دارند ولی در سن ۶۰ سالگی این درصد به حدود ۷۵ درصد می‌رسد.

گرچه مکانیسم ژنتیک اصلی ریزش مو کاملاً شناخته نشده است، اما می‌دانیم در افراد دچار ریزش موی ارثی، فولیکول‌های مو به صورت ژنتیکی به هورمونی به نام دی هیدروتستوسترون یا به اختصار DHT حساس‌تر می‌باشند. DHT  از تستوسترون ساخته می‌شود، در حالی که آقایان پس از بلوغ درجات بالاتری از هورمون‌های آندروژن را در خون خود دارند. خانم‌ها نیز درجاتی از تستوسترون وDHT را در خون خود دارند. همانندآقایان خانم‌هایی نیز که دچار ریزش مومی‌گردند فولیکول‌های موهایشان نسبت به DHT حساس‌تر می‌باشد.بعضی از داروهای حفظ کننده مو روی تبدیل تستوسترون به DHT  اثر می‌گذارد و بعضی دیگر مکان‌های گیرنده را روی فولیکول موها اشغال می‌کنند تا DHT کمتر اثر نماید.

علل ریزش مو

در آقایان دچار ریزش موی ارثی، فولیکول‌های مویی که به DHT حساس هستند بیشتر در منطقه شقیقه‌ها، خط رویش مو و تاج سر واقع شده‌اند و در خانم‌های دچار ریزش مو، فولیکول‌های حساس به DHT در منطقه وسیع‌تری پخش شده‌اند و وضعیت ریزش موها کمتر مشخص است. اغلب کم پشت شدن کلی موهای سر مشاهده می‌شود که این کم پشت شدن در کناره‌‌ها و پشت سر کمتر می‌باشد.

پس DHT  بر فولیکول‌های موی حساس به دو گونه اثر می‌کند: اولاً این هورمون سیکل رشد طبیعی موها را کوتاه می‌کند و باعث پیری زودرس موها می‌شود و دوّم آنکه باعث مینیاتوری شدن فولیکول‌های مو می‌گردد. نتیجه این اثر موهای کوتاه‌تر، موهای نازکتر و باپیگمان کمتر ونهایتاً موهای کمتر می‌باشد.

کاشت موی طبیعی


در اینجا این سوال مطرح می‌شود، که اگر قرار است فولیکول‌های مو به هورمون DHT حساس باشند پس فلسفه پیوند موی طبیعی چیست؟ در جواب باید گفت که در بیشتر افراد با ریزش موی ارثی چه آقایان و چه خانمها، فولیکول‌های مو در قسمت جلوی موها و بالای سر به هورمون DHT حساس هستند و فولیکول موها در منطقه کناری و پشتی موها خیلی از هورمونDHT  تاثیرپذیر نیستند. این فولیکول‌های موی مقاوم به هورمون DHT در کناره‌ها و پشت سر هستند که برداشته شده و در طی جراحی پیوند مو به مناطق کناری و بالایی مو منتقل می‌گردند.

 پیوند موی طبیعی

  • marzieh dehghan
  • ۰
  • ۰

لیزر کم توان

لیزر کم توان

لیزر درمانی یکی از شیوه های درمانی است که تهاجمی نمی باشد.  جهان پزشکی کنونی به این معالجات نیاز دارد و دلیلش  پیشگیری از اثرات  معالجات تهاجمی است. در این میان  علم لیزر به  دلیل  خواص پرتوهای لیزر تاکنون بسیار  خوب جلو رفته است. یکی از شاخه های لیزر، لیزر درمانی کم توان می باشد.

لیزر درمانی کم توان ، روش درمانی می باشد که از تابش نور با شدت پایین در محدوده نور ۸۳۰-۵۴۰ نانومتر استفاده می گردد. به نظر می رسد اثرات درمانی این روش توسط واکنش های فتوشیمیایی که باعث تغییر نفوذ پذیری غشاء سلولی و به دنبال آن افزایش ساخته شدن MRNA و پرولیفراسیون سلولی می شود ، حاصل گردد. علت این اثرات ، مثل لیزر جراحی به دلیل حرارت نمی باشد. لیزر درمانی کم توان در پزشکی ، دندانپزشکی و دامپزشکی در موارد بیماری های مختلف و به طور عمده در مورد درمان زخم و کنترل درد به کار می رود.(لیزر مو های زائد در اصفهان و لاغری در اصفهان و لیپوماتیک در اصفهان و بوتاکس در اصفهان )

  • marzieh dehghan
  • ۰
  • ۰

لیزر جهت رفع اسکار

لیزر جهت رفع اسکار

لیزرها انتخابی بسیار خوب برای ترمیم جای زخمو رفع جای جوشبا نتیجه ی عالی هستند. با وجود این که جای زخم پایدار و دائمی است، بسته به نوع و محل اسکار لیزرها می تواننددر درمان اسکار سیار موثر باشند.

با استفاده از تکنولوژی لیزر جای جوش و اسکار می توان اندازه و شکل جای آن را کاهش داد تا شما احساس اعتماد به نفس بیشتر نسبت به ظاهرتان داشته باشید. توسط لیزر اصلاحی نور با انرژی زیاد برای درمان انواع اسکار مانند درمان گوشت اضافه (کلوئید) در دسترس است. برای مثال لیزر پالس دار رنگی، از نور زرد برای از بین بردن جای اسکار و قرمزی اسکار و برای مسطح کردن اسکارهای برآمده استفاده می کند.فایده درمان جای زخمبا لیزر این است که درد و ناراحتی کمتر یا هیچ دردی احساس نمی شود. و بلافاصله پس از درمان می توان به فعالیت عادی روزانه بازگشت.

لیزرهای مختلفی شامل فرکشنال co2 می توانند برای درمان جای زخم مفید باشند ولی ترجیح ما برای درمان زود هنگام اسکارScitonیاDioliteاست.

هنگامی که هر ماده ی خارجی وارد پوست می شود سلول های دفاعی در اطراف آن لایه ای تشکیل داده و سعی می کنند که آنرا از بافت طبیعی جدا کنند. وجود همین دیواره است که باعث می شود استفاده از ترکیبات دارویی در از بین بردن تاتو تاثیری نداشته باشد زیرا این دیواره مانع از رسیدن داروها به ماده ی رنگی خارجی می شود.در لیزرهای تاتو ، لیزر که همان نور تک طول موج است به طور اختصاصی و بدون آنکه به بافت طبیعی بدن صدمه ای بزند این ماده ی رنگی جذب شده و سبب انقجار آن می شود.این انفجار سبب پاره شدن دیواره ی اطراف آن ماده و پرت شدن تکه ها به داخل بافت اطراف شود و آنرا در دسترس گلبولهای سفید قرار می دهد که آماده ی بلعیدن و حذف آنها هستند.

نکته ی اول آنکه از آنجا که هر چقدر از عمر تاتو بگذرد گلبولهای سفید بیشتری را در اطراف آن می توان یافت . لذا شانس جواب پس از لیزر بیشتر می شود . تا توهایی که بیش از یکسال عمر داشته باشند ، نتیجه ی بهتری دارند.نکته ی دوم آنکه جواب تاتو به لیزر بسته به رنگ آن و جنس ماده ی رنگی متفاوت است.به این معنی که تاتو های مشکی، قهوه ای تیره و آبی معمولا جواب خوبی به درمان می دهند در صورتیکه تاتو های صورتی زرد سبز و قرمز جواب خوبی به لیزر ندارند ، در عین حال تاتوهای کرم و سفید ، چون نور را جذب نمی کنند ،پس لیزر را هم که نور است جذب نمی کنند و بنابراین جهت استفاده از لیزر های اختصاصی موارد خوبی نیستند.(لیزر موهای زائد در اصفهان و لیپوماتیک در اصفهان و لاغری در اصفهان و بوتاکس در اصفهان )

  • marzieh dehghan