دانستنی های علم و صنعت

دانستنی های علم و صنعت

دانستنی های علم و صنعت

دانستنی های علم و صنعت

دانستنی های علم و صنعت

پیوندها
  • ۰
  • ۰

لیزر کم توان

لیزر کم توان

لیزر درمانی یکی از شیوه های درمانی است که تهاجمی نمی باشد.  جهان پزشکی کنونی به این معالجات نیاز دارد و دلیلش  پیشگیری از اثرات  معالجات تهاجمی است. در این میان  علم لیزر به  دلیل  خواص پرتوهای لیزر تاکنون بسیار  خوب جلو رفته است. یکی از شاخه های لیزر، لیزر درمانی کم توان می باشد.

لیزر درمانی کم توان ، روش درمانی می باشد که از تابش نور با شدت پایین در محدوده نور ۸۳۰-۵۴۰ نانومتر استفاده می گردد. به نظر می رسد اثرات درمانی این روش توسط واکنش های فتوشیمیایی که باعث تغییر نفوذ پذیری غشاء سلولی و به دنبال آن افزایش ساخته شدن MRNA و پرولیفراسیون سلولی می شود ، حاصل گردد. علت این اثرات ، مثل لیزر جراحی به دلیل حرارت نمی باشد. لیزر درمانی کم توان در پزشکی ، دندانپزشکی و دامپزشکی در موارد بیماری های مختلف و به طور عمده در مورد درمان زخم و کنترل درد به کار می رود.(لیزر مو های زائد در اصفهان و لاغری در اصفهان و لیپوماتیک در اصفهان و بوتاکس در اصفهان )

  • ۹۶/۰۶/۲۸
  • marzieh dehghan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی