دانستنی های علم و صنعت

دانستنی های علم و صنعت

دانستنی های علم و صنعت

دانستنی های علم و صنعت

دانستنی های علم و صنعت

پیوندها

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چه عواملی باعث می گردد تا کاربران از وب سایت شما خارج می شوند؟

 

۱- سرعت بارگذاری بالای وب سایت

سرعت بارگذاری وب سایت

 

تاخیر در لود وب سایت یکی از عوامل مهمی می باشد که ممکن است باعث شود قبل از لود کامل وب سایت کاربر از دیدن وب سایت منصرف شود و از وب سایت خارج شود!

به نتایج تحقیق زیر توجه نمایید:

۴۷ درصد از کاربران انتظار دارند یک صفحه وب در ۲ ثانیه لود گردد.

۴۰ در صد از کاربران سایتی که بارگذاری آن بیش از ۳ ثانیه طول بکشد از دیدن آن منصرف می شوند.

با توجه به موارد فوق به اهمیت سرعت بارگذاری وب سایت پی می بریم.همان طور که مشخص است سرعت لود وب سایت به حجم وب سایت و همچنین کیفیت سرور بستگی دارد.

راهکارهای پیشنهادی جهت کاهش حجم وب سایت:

- فشرده سازی کلیه فایل های css , js

- کاهش حجم تصاویر استفاده شده در وب سایت

- کاهش تعداد دفعات درخواست (Request)  برای لود وب سایت (این کار با کم کردن تعداد فایل های  cssو js مقدور خواهد بود)

- فعالسازی قابلیت gzip بر روی سرور خود

- و ...

۲- استفاده از پلاگین های منسوخ شده

استفاده از پلاگین های منسوخ شده یکی دیگر از عوامل خروج کاربران  از وب سایت شما می باشد به عنوان مثال استفاده از  فلش در وب سایت ! استفاده از فلش بدلیل اینکه جهت نمایش باید افزونه flash  بر روی مرورگر نصب باشد کاربران دلخوشی از آن ندارند و علاوه بر آن برای سئو وب سایت هم مضر است(گوگل هم حتی با استفاده از فلش در وب سایت مخالف هستش!)

۳- ثبت نام پیچیده جهت دریافت خدمات

ثبت اطلاعات کاربران برای اطلاع رسانی های بعدی و اینکه بتوانیم کاربران را دوباره به وب سایت برگردانیم فکر خوبی است اما مراقب باشید اکثر کاربران از ثبت نام در وب سایت ها خوششان نمی آید و دوست دارند خیلی سریع خدمات را دریافت کنند.

لذا اگر تمایل دارید کاربران در وب سایت شما ثبت نام بکنند از ثبت نام های طولانی و دریافت اطلاعات به درد نخور خودداری نمایید! به اصطلاح ثبت نام سریع و آسان باشد(یک ایمیل و پسور کافی است)

۳- گرافیک و ظاهر مناسب

طراحی گرافیک وب سایت

این که ظاهر مناسب و شکل وب سایت بر ماندگاری کاربر تاثیر دارد برکسی پوشیده نیست! لذا پس شما موارد زیر را در طراحی ظاهر سایت خود در نظر بگیرید.

-  از فونت های ریز و یا خیلی درشت استفاده نکنید .

-  دقت کنید رنگ فونت با پس زمینه یکسان ویا نزدیک به هم نباشد.

- رنگ و لعاب سایت خود را همواره با توجه به نوع کاربران خود انتخاب نمایید و همیشه مسئله روان شناسی رنگ ها را مد نظر قرار دهید.

برای اینکه به اهمیت ظاهر وب سایت پی ببرید به نتایج تحقیق زیر توجه نمایید.

طی یک تحقیق سایت های مختلف با یک نوع محتوای علمی را به کاربران متعددی نشان دادند و درنهایت مشخص شد که بین میزان قابل اعتماد بودن مطالب سایت و ظاهر گرافیکی آن ۹۴ در صد همبستگی وجود دارد.

با توجه به تحقیقات  فوق مشخص می شود که ظاهر یک وب سایت مهم است! اگر از طراحی ظاهر وب سایت شما چند سالی است که می گذرد بهتر است یک تغییری در آن بدهید و مجددا یک قالب ریسپانسیو و شکیل طراحی نمایید در این زمینه می توانید با اصفهان پیامک فعال در زمینه طراحی سایت در اصفهان و دیگر نقاط کشور همکاری نمایید.

۴- پخش خودکار موسیقی و یا ویدئو

پخش خودکار موسیقی و یا ویدئو

پخش خودکار صدا و یا ویدئو در وب سایت یکی از مسائل آزار دهنده کاربران  می باشد . فرض کنید یک کاربر از وب سایت شما ساعت ۲ نیمه شب بازدید می کند و یکباره صدای بلندی شروع به پخش کردن بشود! به نظر شما چه حالتی به کاربر دست می دهد؟!

اصلا فراموش می کند برای دنبال کردن چه موضوعی وارد وب سایت شما شده است و فقط دنبال دکمه متوقف کردن پخش می گردد.

بهتر است اگر ویدئو و یا صدای قرار پخش گردد به انتخاب کاربر پخش شود و از Auto Play  بودن آن جدا خودداری نمایید.

۵- ریسپانسیو بودن وب سایت (Responsive)

در رابطه با اهمیت سایت های ریسپانسیو در مقاله جدا قبلا توضیحاتی مفصل ارائه کردیم, اما اینجا هم به صورت مختصر توضیحاتی ارائه می کنیم. به طور خلاصه وب سایتی ریسپانسیو می باشد که در هر نوع  دستگاه از قبیل موبایل , تبلت , و یا لب تاپ متناسب با آن دستگاه نمایش داده می شود و اسکرول افقی نمی خورد

این اواخر گوگل به این موضوع  اهمیت زیادی می دهد و به آن mobile-friendly می گوید لذا هنگام ایندکس کردن صفحات ,وب سایت های mobile-friendly در اولویت می باشد.

اگر هنوز وب سایت شما ریسپانسیو نیست دست به کار شوید و قالب وب سایت خود را تغییر بدهید ! اگر نگران داده ها و مطالب فعلی وب سایت خود هستید که مبادا از دست برود و یا اینکه سئو وب سایت شما ضرر ببیند با اصفهان پیامک فعال در زمینه طراحی سایت در اصفهان و همچنین سئو سایت در اصفهان و دیگر نقاط کشور تماس بگیرید.

  • marzieh dehghan
  • ۰
  • ۰

طراحی حرفه ای و اختصاصی سایت در اصفهان

همان طور که در مقالات قبلی هم بیان کردیم طراحی وب سایت به دو صورت می باشد یکی با استفاده از cms های آماده(سیستم های مدیریت محتوا)  نظیر وردپرس و جوملا و ... و همچنین استفاده از یک طراحی اختصاصی متناسب با نیازمندیهای خود. بسیاری از شرکت های طراحی سایت در اصفهان با استفاده از cms  های  آماده طراحی سایت انجام می دهند که این به خودی خود هیچ عیبی ندارد اما عیب این cms ها زمانی مشخص می شود می گردد که بخواهید تغییرات بنیادین انجام دهید و همچنین اعمال ماژولها ایی که در حیطه سیستم تعریف نشده است!

اما اگر یک طراحی اختصاصی داشته باشید در آینده هیچ نگرانی از بابت تغییرات در وب سایت خود ندارید(حتی اگر بخواهید یک اتوماسیون اداری تحت وب هم به آن اضافه کنید شدنی است!)

یکی دیگر از مسائل مهم امنیت وب سایت می باشد

 هنگامی که از سیستم های مدیریت محتوا آماده استفاده می کنید باید حتما با هر دفعه آپدیت این (سیستم های مدیریت محتوا اماده) cms ها شماهم cmsخود را آپدیت نمایید مگرنه در معرض خطرات امنیتی می باشید. اما اگر از یک وب سایت اختصاصی  استفاده نمایید و طراح سایت شما در ابتدا تمام نکات و ملاحظات امنیتی را انجام دهد دیگر نباید نگران وب سایت خودتان باشید

مسئله بعدی بهینه بودن وب سایت جهت سئو می باشد!

اصولا در وب سایت های اختصاصی  به دلیل دسترسی مستقیم به کلیه قسمت های وب سایت رعایت کلیه نکات بهینه سازی جهت سئو راحتر می باشد و در کل سئو سایت اختصاصی راحتر وسریعتر می باشد این در صورتی است که سیستم های مدیریت محتوا اماده در این حوزه ضعیف عمل کرده اند.این مشکل در جوملا بیشتر و در ورد پرس کمتر دیده شده است.

مسئله بعدی هزینه طراحی می باشد اصولا طراحی اختصاصی وب سایت هزینه بالاتری را می طلبد اما این در صورتی می باشد که بسیاری از شرکت ها به دلیل گوناگون (از جمله بی اطلاعی کارفرما) هزینه های بالاتراز طراحی احتصاصی را از کارفرما می گیرند!

در کل طراحی اختصاصی وب سایت بیان گر فعالیت جدی تر یک شرکت و یا یک مجموعه نسبت به سایر رقبا خود و همچنین نمایانگر منزلت و وجهه کاری شما می باشد و تاثیر مستقیمی بر درآمد شما خواهد داشت!

هدف ما تنها طراحی یک وب سایت برای شما نمی باشد بلکه تبدیل کردن وب سایت شما به یک منبع در آمد می باشد, در اصفهان پیامک کلیه وب سایت ها به صورت اختصاصی طراحی می گردند و علاوه بر آن تمام برنامه نویس های ما با تمام نکات سئو سایتکامل تسلط دارند!

  • marzieh dehghan
  • ۰
  • ۰

طراحی حرفه ای سایت با ASP.NET

مبحث انتخاب تکنولوژی طراحی سایت یک مبحث مفصل , پیچیده و گاهی هم همراه با اغراق در مورد بعضی از تکنولوژی ها می باشد.در این مقاله قصد داریم در مورد طراحی سایت با ASP.NET  و سایر تکنولوژی های مشابه یک بررسی را داشته باشیم.

هنگامی که CMS های موجود در بازار نیازهای شما را جهت طراحی سایت رفع نمی کند باید یک طراحی اختصاصی داشته باشیم لذابرای یک طراحی اختصاصی سایت نیاز است تا از یک زیان و یا تکنولوژی جهت طراحی سایت استفاده نماییم که یکی از این تکنولوژی ها ASP.NET می باشد.

خیلی قصد ورود به مسائل فنی در معرفی تکنولوژی ASP.NET را نداریم. ASP.NET محصول شرکت ماکروسافت می باشد.

از آنجا که بسیاری ASP.NET را یک زبان برنامه نویسی وب می دانند خوب است بدانید که ASP.NET به هیچ وجه یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک تکنولوژی قدرتمند در طراحی سایت می باشد که قادر است از هرکدام زبان های برنامه نویسی دات نت (.NET)  استفاده کند, زبان های برنامه نویسی دات نت عبارتند از (C#,F#,VBو...)

هاست مورد نیاز:

وب سایت هایی که با استفاده از تکنولوژی ASP.NET طراحی می گردند نیاز به هاست ویندوزی دارند و همچنین وب سرور (IIS) استفاده می کند که در مقالات بعدی در مورد وب سرور توضیحاتی خواهیم داد.

انواع ASP.NET

ASP.NET حالت های (mode) مختلفی دارد که از جمله معروفترین آنها عبارتند از ASP.NET(webforms) و همچنین ASP.NET(MVC) می باشد.

بعد از ارائه ASP.NET(webforms) شاهد بروز مشکلاتی از جمله مهمترین آنها سنگینی سایت ها بدلیل وجود صدها کیلو ViewState بود وعلاوه بر آن کنترلی بر خروجی HTML  تولید شده وجود نداشت(اینها برخی از مشکلات هستند که قصد بررسی فنی آنها را نداریم)

بعد از بروز این مشکلات ماکروسافت تصمیم به ارائه نسخه جدیدتر و یا در واقع یک حالت (mode) جدید گرفت.نسخه جدید آن از مدل برنامه نویسی MVC (model,view,controller)  پیروی می کرد لذا به آن (MVC)    ASP.NET می گویند. ASP.NET(MVC) هیچ یک از مشکلات نسخه های قبلی ASP.NET را ندارد و دارای انعطاف پذیری  بسیار بالایی می باشد و در حال حاضر بسیاری از نرم افزار های حرفه ای و سنگین در سرتاسر دنیا با این تکنولوژی پیاده سازی شده اند.

 

توضیح  در مورد ویژگی های جدید ASP.NET(MVC) در مقوله این مقاله نمی گنجد اما این را بدانید که MVC یک مدل جدید و پیشرفته در پیاده سازی نرم افزاری می باشد.

تیم برنامه نویسی ما مسلط بر تکنولوژی ASP.NET (MVC) می باشد و تمامی فازهای برنامه نویسی ما با استفاده از همین تکنولوژی انجام می گردد و علاوه بر آن کلیه برنامه نویس های ما با اصول سئو سایت و بازار یابی اینترنتی آشنایی دارند.

اصفهان پیامک به عنوان یکی از فعالترین گروه طراحی سایت در اصفهان و دیگر نقاط کشور آماده است تا شما عزیزان را در انتخاب روش و تکنولوژی انتخابی جهت پیاده سازی وب سایت شما راهنمایی کند.(سالها تجربه ما در اختیار شماست! )

  • marzieh dehghan
  • ۰
  • ۰

سوالاتی که موقع سفارش طراحی سایت باید از شرکت طراحی سایت بپرسید؟

 

سوالات مهم در طراحی سایت

 

پس از سالها تجربه طراحی سایت و سروکله زدن با مشتری های مختلف به این نتیجه رسیده ام بعضی از افراد که قصد طراحی سایت را دارند اصلا نمی دانند که چه سوالاتی را باید از طراح بپرسند! و یا اینکه اصلا طراحی سایت برای کسب وکار آنها موثر می باشد؟

خیلی مواقع افرادی با بنده تماس می گیرند و سوالاتی گنگ در زمینه طراحی سایت می پرسند و هرچقدر بیشتر توضیح می دهم انگار تازه بیشتر سر در گم می شوند و این سر در گمی باعث می شود که کاربر میل به همکاری نداشته باشد.

یک نکته مهم!

همیشه راحت حرف بزنید! ببینید اگر اطلاعات شما در زمینه طراحی سایت کم می باشد لزومی ندارد موقع تبادل نظر از طراح سایت وارد مباحث فنی و پیچیده طراحی سایت شوید چون تجربه من ثابت کرده چیزی جز سردر گمی شما در بر نخواهد داشت و اغلب این افراد اصلا با هیچ شرکت به توافق جهت طراحی سایت نمی رسند.

قبل از اینکه با طراح خود جلسه داشته باشید بهتر است که شما نام یک یا چند وب سایت از رقبا خود را که مورد پسندتان بوده یاداشت کنید تا طراح سایت شما از خواسته هایتان ذهنیت پیدا کرده و یا اگر هیچ یک از سایت ها مورد پسند شما نبود پیشنهاد می کنم طرح مورد نظر خود را بر روی کاغذ پیاده سازی نمایید.

 

طراحی قالب سایت

 

اگر قصد طراحی سایت را دارید بهتر است که  مجموعه سوالات زیر را هم از طراح سایت خود بپرسید

۱- تکنولوژی که در طراحی سایت مورد استفاده قرار می دهند چیست؟ آیا ازCMS های آماده استفاده می کنند و یا اینکه به صورت کدنویسی از پایه می باشد؟(در رابطه با تکنولوژی های طراحی سایت و همچنین مزایا و معایب هرکدام در وب سایت ما مقالات زیادی موجود می باشد.)

۲- آیا وب سایتی که برای شما طراحی می کنند با گوشی موبایل و تبلت سازگاری دارد؟ اصطلاحا می گویند باید طراحی شما ریسپانسیو(Responsive)باشد.

۳- آیا دامنه ثبت شده برای سایت به نام شما ثبت می گردد و یا اینکه به نام خود شرکت طراحی سایت؟(از اینکه دامنه به نام خودتان ثبت گردد اطمینان حاصل پیدا کنید)

۴- آیا وب سایت طراحی شده با مرورگرهای مختلف و رایج مانند(گوگل کروم و فایرفاکس) مطابقت داشته باشد.

۵- در رابطه با سئو و بهینه سازی حتما از طراح خود بخواهید که قالب طراحی را بر طبق اصول و قواعد گوگل طراحی نماید.

۶- در را بطه با مسئله پشتیبانی و آموزش هم سوال نمایید.به صورت معقول شرکت های استاندارد قبل از تحویل نهایی وب سایت یک جلسه آموزش حضوری وب سایت دارند و همچنین یکسال هم پشتیبانی وب سایت.

این ها مواردی از سوال های مهم می باشد که می توانید قبل از عقد قرار داد از شرکت طراحی سایت خود بپرسید به علاوه به عنوان نکته آخر عرض میکنم با هر شرکت طراحی سایت که میخواهید همکاری داشته باشید خوب است قبل از عقد قرار داد با تعدادی از مشتریان آنها تلفنی صحبت کنید و میزان رضایت آنها از کیفیت خدمات شرکت مورد نظر جویا شوید!(طراح سایت قطعا تعدادی نمونه کار به شما معرفی می کند که شما می توانید از قسمت تماس با ما اطلاعات تماس مشتریان شرکت مورد نظر را پیدا کنید!)

اصفهان پیامک به عنوان یکی از فعالترین گروه طراحی سایت در اصفهان و دیگر نقاط کشور آماده است تا شما عزیزان را در انتخاب روش و تکنولوژی انتخابی جهت پیاده سازی وب سایت شما راهنمایی کند.(سالها تجربه ما در اختیار شماست! )

                              

  • marzieh dehghan
  • ۰
  • ۰

داشتن سایت سئو شده از نان شب هم واجب تر است(بازاریابی مدرن)!

همان طور که از عنوان مقاله مشخص است میخواهیم در رابطه با اهمیت داشتن وب سایت و همچنین سئو آن برای شرکت ها و کارخانجات صحبت کنیم.

اگر یک برند تازه تاسیس ویا یک برند و شرکت قدیمی هستید ولی چند مدتی هست که نام برند شما رشد نداشته است حتما به این چند راهکار که ارائه می کنیم توجه نمایید.

همان طور که همه ما بارها شنیده ایم از طریق نت می توانیم کسب و کار خود را رشد دهیم (اما شخصا دیده ام بسیاری از مدیران شرکت ها هنوز به این باور نرسیده اند! )

اگر کسب و کار شما یک تولیدی و یا خدماتی هستش به راحتی می توانید از طریق نت بازارهای جدیدی را از داخل و خارج از کشور برای خود ایجاد کنید بدون داشتن بازاریاب حضوری.

در موارد بسیاری مشاهده کرده ام که بعضی از شرکت ها کاتالوگ و بروشورهای بسیار زیادی از محصولات خود چاپ می کنند تا به بازاریاب های خود برای ارائه توضیحات به مشتریان هدف خود بدهند اما قافل از اینکه از این قبیل کارها در دنیای فعلی با این حجم از رشد تکنولوژی دیگر جوابگو نیست.

مشکلات شرکت های که هنوز از بازاریابی سنتی استفاده می کنند

در مرحله اول باید کاتالوگ و بروشورهای محصولات خود را آماده کنند پس از آن باید بازاریاب های خبره جذب کنند که خود این موضوع یکسری ماجرای مفصل دارد.پس از آن مناطق مورد نظر را برای مراجعه بازاریاب باید مشخص نمایید تا کار خود را آغاز کنند پس از آن باید حواستان را جمع بازاریاب ها بکنید که مبادا مشتریان شما را نسوزانند(ممکنه بازاریاب بعضی مشتریان شما را از دست بدهد) و بسیاری از ماجرا های دیگر که از بیان آن خوداری می کنم.

 

اما راهی که ما برای گسترش برند و کسب و کار شما داریم این هستش که در اولین گام برای حضور در دنیای نت لازمه آن یک وب سایت متناسب با نیازمندیهای شما می باشد.

ساده و واضح بگویم راه گسترش و معرفی برند شما داشتن یک وب سایت می باشد و در مرحله بعد سئو سایت می باشد.(seo)

سئو سایت:

انتخاب یکسری کلمه کلیدی (key words)برای بهینه کردن سایت بر روی آن کلمات. واضح تر معنی آن می شود هرکس کلمه ی مورد نظر شما را در گوگل جستجو کند سایت شما جز ۱۰ نتایج اول باشد.

این فرآیند در گسترش نام تجاری شما و همچنین افزایش فروش شما بسیار موثر می باشد.

در رابطه با اهمیت سئو سایت و همچنین مزایای آن در وب سایت مقالات زیادی می باشد که می توانید آن را مطالعه نمایید.

تیم طراحی سایت ما با بهره گیری از متخصصین حوزه طراحی و توسعه نرم افزار و سئو و بازاریابی اینترنتی می تواند شما را در رسیدن به این هدف یاری نماید.

  • marzieh dehghan